Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Uwaga na fałszywe smsy dotyczące dopłaty dla PGE.

Od kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłaszają się osoby, które otrzymały smsy dotyczące uregulowania płatności za prąd. Czujność zduńskowolan jest godna pochwały, bo wszyscy którzy o tym mówią, otrzymane smsy zignorowali, usunęli z telefonu lub oznaczyli jako spam.

Od kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłaszają się osoby, które chcąc przestrzec innych przed stratami finansowymi, informują nas, że oszuści podszywają się pod PGE i za pośrednictwem wiadomości sms, wzywają do uregulowania należności.

Ostrzegamy - to oszustwo i próba kradzieży pieniędzy z konta bankowego adresata. Przestępcy, podszywając się pod różnego rodzaju portale ogłoszeniowe, czy też firmy kurierskie wysyłają do przypadkowych osób wiadomości o uregulowaniu płatności. Zależy im, aby adresat wiadomości kliknął w link i zainstalował na swoim telefonie złośliwe oprogramowanie, które umożliwi przejęcie kontroli nad telefonem i dostanie się do bankowości mobilnej. Link może również przekierować nas na fałszywą stronę banku. Wówczas przestępcy mogą wejść w posiadanie loginu i hasła do naszego internetowego konta bankowego. Nie jest to nowy sposób oszustów. Podobna metoda była wykorzystywana przez złodziei już w zeszłym roku.

 

Na stronie www.pge-obrot.pl, w zakładce „Dla Klientów”, ukazało się ostrzeżenie, które mówi jak odróżnić prawdziwe wezwanie do zapłaty od wiadomości oszusta: „Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotę do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośrednio do systemów płatności internetowych.”

Zwracajmy uwagę na to, kto i co do nas pisze. Nie korzystajmy z linków, które otrzymujemy od nieznanych osób i nie logujmy się przez nie na swoje strony bankowe. Nie wpisujmy nigdzie numeru swojej karty, nie wpisujmy wygenerowanych kodów Blik. Aby nie paść ofiarą oszustów, zachowajmy szczególną ostrożność.

Wszystkie osoby, które otrzymały podobne wiadomości, zachęcamy do zgłoszenia tego incydentu, przesyłając pełną treść smsa (wraz z numerem/nazwą nadawcy) albo zrzutu z ekranu ukazującego pełną treść wiadomości, na numer 799 448 084. Jest to numer telefonu, pod którym Zespół CERT Polska rejestruje podejrzane smsy i linki oraz aktywnie walczy z przestępczością w sieci.

st. sierż. Katarzyna Biniaszczyk


 

  • Zdjęcie przedstawia treść smsa: PGE: Na dzień 19.03 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności: https://pgeobrot.online/72910f.
  • Zdjęcie przedstawia treść smsa: PGE: Na dzień 24.03 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności: https://pgeobrot.live/091c23.
  • Zdjęcie przedstawia treść smsa: PGE: Na dzień 23.03 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności: https://pge-obrot.online/zw0d.
Powrót na górę strony